Paul Tirion: voorzitter
Ed van Seters: penningmeester
Jurriaan de Mol: bestuurslid
Lancering Market Garden Arnhem App

Stichting Airborne Feelings, september 1944

De stichting is formeel opgericht in juni 2012, maar daaraan vooraf gaande was er een Edese werkgroep die in 2007 met ‘Airborne Feelings’ startte. Dit initiatief ging weer over naar een werkgroep en in 2007 in een stichting die voor de vier Airborne gemeenten de Slag om Arnhem in de regio promoot.
De belangrijkste activiteit is om de vele activiteiten / evenementen die gelinkt zijn aan de Slag om Arnhem / Market Garden te bundelen en te publiceren, zodat de lokale bevolking en de aanwezige toeristen in de regio goed daarover geïnformeerd zijn. Door een co-branding met de stichting Liberation Route Europe is er een nationale en internationale extra toegangspoort ontstaan tot de Slag iom Arnhem.
Het bestuur bestaat op dit moment uit drie personen (zie foto’s ). De vacatures nog niet verder ingevuld in afwachting van mogelijke samenwerkingsvormen die nog in ontwikkeling zijn.

Wat brengt SAF in deze Airborne regio ?

Met steun van vfonds (in aanvang), het regiocontract Bevrijdingstoerisme en sponsoren, zoals de vier Airborne gemeenten, zijn diverse producten al ontwikkeld, namelijk:

  • Een website die zowel de historie van de Slag om Arnhem weergeeft, als de musea, de herdenkingsmonumenten en/of historische plekken, alsmede een agenda met alle activiteiten, waaronder de Herdenkingen: www.airbornefeelings.nl De website wordt in het (Airborne) seizoen zeer goed bezocht en zijn wij bereikbaar voor vragen en het leggen van verbindingen tussen partijen.
  • De jaarlijkse Airborne Special met verhalen over aan de Slag om Arnhem gerelateerde onderwerpen, waaronder oorlogsgetuigenissen, historie, uitgebreidere informatie over Herdenkingen en activiteiten en als centraal punt de volledige agenda van de Airborne activiteiten. Dit alles om ons historisch erfgoed levend te houden. De doelgroepen waar de kranten verspreid worden zijn de toeristen in hotels, vakantieparken, musea, VVV’s etc. (oplage 15.000 stuks per jaar) en daarnaast de bewoners in de vier Airborne gemeenten door huis aan huis verspreiding (oplage circa 165.000 per jaar).
  • De Informatiekaart Slag om Arnhem met informatie over musea en informatiepunten, de luisterplekken van de Liberation Route, fietsroutes over het gehele slagveld, belangrijke monumenten, etc. zodat een algehele informatie ontstaat over de Slag om Arnhem in de vier Airborne gemeenten. (oplage in 2 jaar 35.000 gratis verspreid bij VVV’s, hotels, vakantieparken, musea, etc.)
  • In september 2015 hebben wij de ‘Market Garden (regio) Arnhem’ app gelanceerd en ondanks de beperkte promotie in die korte tijd al circa 1500 volgers had. De app geeft informatie over nieuws rond Airborne, luisterplekken van de LRE, points of intrest, video’s, push berichten en natuurlijk een agenda overzicht van de activiteiten